DIDAKTI(E)K-TAK - klokkijken vanuit de urenwijzer
werken met didacti(e)k-tak
1e boekje gratis
extra: instaptoets
klokpoly
spelletjesplein
Kinderen hebben vaak moeite met klokkijken. In de rekenmethode wordt naar de mening van menig leerkracht te weinig aandacht besteed aan het klokkijken.
Als dit onderdeel getoetst wordt blijkt vaak dat de kinderen dit onvoldoende scoren. Als oorzaak wordt genoemd dat de methode er ook maar weinig aandacht aan besteed.
Is dat wel zo? of ligt dat misschien aan de instructie van de leerkracht. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat kinderen die moeite hebben met het rekenen ook moeite hebben met het leren klokkijken. Misschien is klokkijken wel complexer dan we in eerste instantie denken. Dan is het ook niet zo verwonderlijk dat kinderen dit heel lastig vinden.
Vaak hoor je midden groep 5 pas: “Hè, hè, ze hebben het eindelijk een beetje door hoe het werkt met dat klokkijken”.
Reactie plaatsen
Reacties